Vamos a la casa

6 mei 2019 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Hallo allemaal,

Salamanca is inderdaad een erg leuke stad. Vol studenten en toeristen maar toch gemoedelijk en relaxt. Met mooie oude gebouwen, een enorme kathedraal en een enorm klooster. Veel van die mooie gebouwen zijn ook faculteiten , dat is toch leuk naar school gaan.

We hebben zo'n 2,5 dag hier doorgebracht. De eerste nacht in een hostel: smalle kamer met stapelbed waar het bloedheet was. De keuze was snachts: niet slapen door de warmte met het raam dicht óf niet slapen door de herrie buiten met het raam open. Het werd uiteindelijk het eerste.

De tweede nacht hadden we een 4 sterren hotel; wel Spaanse sterren, die schijnen toch wat minder fel dan onze sterren ;-). : de kamer was wel groot, de bedden ook maar ja, hard hè en die vering, au. Jammer ook van de onbestemde vislucht die sochtends ineens uit de badkamer kwam....Hier kon snachts wél het  raam open dus die nog maar een stuk verder open gezet voor wat frissere lucht.

De meneer vd receptie was wel erg aardig. Onze fietsen mochten in de garage blijven staan tot ze opgehaald worden, dinsdag of woensdag. Dát is dus geregeld en we vertrouwen erop dat ze er  nog staan als de man met het busje komt.

Zaterdag kwamen we nog 2 vd Franse dames tegen, erg leuk.

Om 16.00 uur hadden we de bus naar het vliegveld Madrid. In de bus kon je muziek luisteren dus al swingend met BoneyM vertrokken we uit Salamanca. We zullen de heeeerlijke tapas missen!!

Vanaf het vliegveld met de airportshuttle naar een hotel vlakbij. Dat zag er op de foto's leuk uit maar was in het echt natuurlijk verlepte zooi, voor veel geld. Eten moesten we aan een klein tafeltje naast de receptie want we mochten het restaurant niet in als we niet een heel menu wilden eten. Tsss.

Zondag stonden we om 5.50 al bij de receptie om naar het vliegveld te gaan en na wat gehang op het vliegveld vertrokken we om 08.50 naar NL. Het vliegtuig maakte hele rare geluiden maar we hebben het gehaald en om 13.00 waren we weer thuis en was de vakantie ten einde. Het was heerlijk, erg mooi, leuk en gezellig. En eigenlijk een beetje te kort haha.

Bedankt weer voor het lezen en alle reacties en

Hasta Luego!

1. Annemiek en Ricardo:
    6 mei 2019
    Te kort ......zeker, we zaten er net lekker in. Welkom thuis dames, het was weer genieten van jullie verhalen en foto's.
  2. Marie-Thérèse en Johan:
    7 mei 2019
    Hola amigos...... ja welkom thuis. Fijn dat we weer mee konden genieten. Altijd leuk en wat de fietsen betreft, komt vast goed. Liefs van ons
  3. Saskia en Peter:
    7 mei 2019
    Bedankt voor jullie fantastische reisverhalen. We hebben ervan genoten.
    Door de details beleef je de vakantie toch ook een beetje mee. Adios!🌺
  4. Joop v.d.Kleijn:
    Patries en Ireen
    Jullie verhalen en foto's... Het was leuk om te lezen, te bekijken en … kosteloos meegenieten. Bedankt en naar ik hoop tot een volgende keer.

Groet van Joop.
  5. Anita:
    7 mei 2019
    Hoi Patries & Ireen, jammer dat het er alweer opzit! Bedankt voor alle mooie foto's en geweldige verhalen...…..
    Wij houden ons zeker aanbevolen 'om mee te gaan' met in de toekomst liggende vakanties:)
    groetjes Anita & Adri
  6. Esther:
    8 mei 2019
    Fijn dat jullie weer goed zijn thuis gekomen. Wat een leuke verhalen hebben jullie geschreven. Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

gr Esther