Eindelijk Spaanse temperaturen

28 april 2019 - Villarreal de San Carlos, Spanje

Hola!

Het is zondag , we zitten in de tuin van het Casa Rural waar we een kamer hebben, in het nationaal park Monfragüe. Het zonnetje schijnt nog steeds en is nog best warm. Ik zit er niet meer in, heb weer de heerlijke Mallorca-allergie oftewel zonneallergie en mijn rechterenkel is rood en dik met bulten. Vandaag met een verbandje eromheen gelopen en gefietst zodat er geen zonnestraal op komt. Nou ja, het trekt vanzelf wel weer weg.

We zijn vanochtend hierheen gefietst en hebben onderweg een heel aantal uitzichtpunten gezien waar we goed de gieren zagen. Stonden wij daar met onze pocket cameraatjes naast de grote telelenzen van de vogelspotters. In onze felgekleurde fietskleding naast hen in camouflage kleren.

Bij onze accommodatie aangekomen mochten we de bagage al op de nog niet schoongemaakte kamer zetten en ons omkleden. Daarna zijn we een wandelroute gaan lopen. Erg mooi hier zeg. De lavendelplanten zijn in bloei en zo mooi en zeker in combinatie met de vele geel gekleurde bloemen en planten. Leuke rotsplantjes in allerlei kleuren en vormen. Maar qua vogels hebben we meer gezien tijdens het fietsen.

De kou is verleden tijd, de zon brandt erop los. Af en toe even bijkomen in de schaduw. Op de terugweg even de voeten afgekoeld in een beekje.

De dagen hiervoor was het nog niet zó warm. Donderdag kwamen we aan in Cáceres, na een best pittig fietsdagje door de tegenwind. Die avond hebben we nog gezellig gegeten met Helena, een NL pelgrim. Die hadden we al een paar keer eerder gezien. Zij werd steeds gevolgd door een creepy Franse pelgrim waar ze steeds meer een hekel aan kreeg. En hij bleef haar maar volgen. Dus toen we haar zagen in Cáceres waren wij ook verbaasd. Want ze zou niet zo ver lopen die dag. Maar ze was dus gevlucht voor die gek en had om half 4 smiddags haar rugzak weer ingepakt en haar schoenen aangetrokken (ze had al ingecheckt en betaald in een albergue) en had zich de tandjes gelopen 14 km extra om maar van hem af te komen. Toen wij net de albergue uitliepen om de stad in te gaan, kwam zij net aan, half over de rooie. Dus eerst maar eens aan de wijn en haar verhaal aangehoord en daarna gaan eten wat uiteindelijk dus een heel gezellige avond werd.

Vrijdag hadden we een vrije dag in Cáceres, een leuk oud stadje met een Unesco werelderfgoed binnenstad. Hier hebben we rondgedwaald in straatjes. We kwamen een Spaanse pelgrim tegen die we ook al eerder hadden ontmoet en zijn met hem gaan lunchen. Nét voordat we naar het plein liepen waar we met hem hadden afgesproken , zagen we het Australische fietsechtpaar voor ons lopen. IEKS, dié wilden wíj niet zien. Dus snel een ander straatje in naar het plein en daar aangekomen snel samen met de pelgrim wegwezen.  Hihi. Weer ontlopen.

Ondertussen hebben we gegeten en nog een ommetje in de schemer gemaakt en herten gespot. Één stond zo'n 10 meter voor ons en bleef rond staan kijken. Wij stonden ook stil.  Ze rook ons niet omdat de wind van haar af waaide. Gaaf gezicht zeg. En best groot, zo'n beest.

Dat was t weer even voor nu. Hasta  luego.

1. Sharon:
    29 april 2019
    Hahaha leuk geschreven weer. Alsof ik er bij ben. Fijn dat het wat warmer is nu. Veel plezier weer.
  2. Marielle:
    29 april 2019
    Ha meiden, wat leuk weer om te lezen! En jullie krijgen er steeds meer vrienden bij😊, wat gezellig en bijzonder. Ziet er mooi uit daar zeg! En lekker genieten van de Spaanse ☀️! Wij ‘genieten’ nu van de regen op tentdoek...
  3. Annemiek en Ricardo:
    29 april 2019
    Hi meiden, wat ontzettend grappig om te lezen en zien dat jullie nu op de plekken zijn waar wij vorig jaar op precies dezelfde tijd ook waren.......klinkt bekend allemaal en ik ruik de bloemen en herken de paadjes op jullie foto's. Fijn dat het weer nu goed is, geniet van alles en fijne voortzetting van jullie trip. Hou ons op de hoogte!
  4. Anita:
    Hola,
    Mooi verhaal, gave foto's, lekker eten, grote bieren, leuke en minder leuke mensen, prachtige natuur! Kortom geweldig leuk om jullie te kunnen volgen!!!
    Wij willen meer...………….
    XXX Anita & Adri
  5. Alexandra:
    29 april 2019
    Wat fijn dat jullie nu lekker weer hebben. Mooi foto's en leuke ervaringen doen jullie op!
  6. Joop v.d.Kleijn:
    Hallo dappere fietsers,
    Weer een leuk verhaal met bijbehorende foto's. Bedankt ! Wel triest voor Helena. Gelukkig dat jullie haar konden opvangen. Een Karate opleiding is bijna noodzakelijk. Niet te geloven..! Nog veel plezier en geniet ervan ! Ik ben benieuwd...
    Groet van Joop.
  7. Sophia:
    29 april 2019
    Geweldig om jullie weer te kunnen volgen en wat maken jullie mooie foto's. Straks een reisgids uitgeven!! Gelukkig wordt er ook regelmatig geproost, alleen mooie bloemen is ook zo droog. Geniet fijn verder en bedankt dat wij mee mogen genieten!
  8. Tony Waardijk:
    30 april 2019
    nou heb weer genoten van jullie's mooie verhaal en ook lekker weer nu, iets wat wij nu ff niet hebben, stuur maar wat zonnestraaltjes door. Veel reisplezier nog en groetjes Tony