achtertuin en kuuroord

26 juli 2017 - Bad Eisenkappel, Oostenrijk

Gruss Gott vanuit het meest zuidelijke dorp in Oostenrijk : Bad Eisenkappel, 15 km van de Sloveense grens. Die grens ligt op 1218 meter dus morgen moeten we flink aan de klim. We liggen nu even op bed in een duur pension. Het is een soort kuuroord hier dus de prijzen zijn hoger dan we gewend zijn. Nu konden we nog 'downgraden' naar de meest simpele kamer want Omi und Opi wilden ons in een (nog duurder) luxe appartement zetten. Toen wij zeiden dat we altijd in een tent slapen durfden ze ons toch deze simpele kamer te laten zien. Die voor ons helemaal prima is. Mit frühstuck dus morgenochtend lekker smikkelen, hopen we. Het bronwater komt uit de kraan volgens het bordje in de kamer , dus we nemen het er van ;-)

De was hangt buiten te druppen nu het nog droog is. Er schijnt weer regen aan te komen. De tent hangt uit in hun drooghok. Die was nog zo nat van vannacht dat het water uit de zak liep. We stonden vanochtend op in een mistige omgeving.  We sliepen bij een vrouwtje in de achtertuin ergens in de middle of nowhere halverwege een berg. . Zij noemde het de camping ...   douche en wc waren bij haar binnen en omdat het dreigde te gaan regenen mochten we in een soort eetkamer zitten. We kregen een vodka met vijg als welkomstdrankje, heel aardig. Ze vroeg wel gewoon €19  voor de achtertuin. Dat was dan wel inclusief schnapps.... en haar douchegel die in de badkamer stond, want dat mag er dan wel bij voor dat geld, vonden wij.  Vroeger heeft ze blijkbaar een camping gehad met een groot veld maar nu doet ze het alleen nog voor de hobby. In de achtertuin dus. Waar ze zegt 5 tenten te kunnen plaatsen. Plaatsen wel maar je zult er niet in kunnen slapen want het is overal hartstikke scheef en schuin.

In de gastezimmer waar we mochten zitten, stond de radio aan met heerlijke 'foute' muziek: Boney M, Modern Talking, Luv, echt van alles. Erg leuk hoor.

We hebben gister 98 km gereden, waarvan ongeveer 40 km naar beneden. Anders was dat nooit gelukt. Er kwam geen einde aan, we hadden zere handen van het remmen. Ergens nog koffie gedronken mit herrliche erdbeertorte, yummie.

Onze medefietsers hebben we niet meer gezien.  Wel staan er nu 2 Nederlandse fietsen in de garage hier, ben benieuwd of we hen gaan zien. Misschien morgen bij het ontbijt.

Vanmorgen was het koud. We zaten met 10 graden buiten te ontbijten. Voor het eerst lange broek en lange mouwen aan. Om half 9 gingen we weg, om half 10 bij de konditorei naar binnen om op te warmen. Later werd het beter, wat warmer maar aan het eind van de middag toch maar weer jasje aan.

Hopelijk hebben we in Slovenië beter weer want die natte tent iedere keer sochtends zijn we wel zat aan het worden. Dat is dan toch het nadeel van Oostenrijk : het is prachtig, we hebben hele mooie stukken gefietst. Maar het is de laatste paar dagen wisselvallig weer met zon en af en toe spetters of gewoon bewolkt.  En snachts regent het vaak .(Daarom is het ook zo prachtig groen overal)

We zijn benieuwd naar wat Slovenië ons gaat brengen. Niet heel veel campings, zien we nu. Wel lekkere en goedkope koffie, lezen we. Jullie horen het  vanzelf.

Auf Wiederhören, tschuss.

1. Annemiek en Ricardo:
    26 juli 2017
    een heerlijk epistel weer en prachtige foto's ! Zal duimen voor beter weer, want dat is toch wel lekker .......succes morgen met de klim en een heerlijk ontbijt gewenst meiden.
  2. Lucia:
    26 juli 2017
    Ooo prachtige foto's weer! Inderdaad prachtig groen door die regen. En die koetjes liggen zo lief. En die zonnebloem!! Leuk dat wij lekker mee kunnen genieten. Ik ben ook benieuwd naar Slovenië. Leuk leuk succes en veel plezier verder!
  3. Tony Waardijk:
    weer een mooi verhaal hoor suk6 verder en be carefull
  4. Pietrik:
    26 juli 2017
    Oh wat heerlijk, ff zo'n luxe bed met ontbijt. Hoop voor jullie dat snel de zon gaat schijnen . Nog geen sneeuw tegen gekomen? ?? Heel veel plezier
  5. Samantha:
    27 juli 2017
    Zon......ga die meiden eens opwarmen en rap!!!! Dat hebben ze echt verdiend. Succes, plezier en blijven genieten van de ruimte en vrijheid.
  6. Elvira:
    27 juli 2017
    Tis wat zeg met opi und omi haha...wilden ze jullie gewoon ff in een duur, luxe appartement zetten.
    Leuk hoor die "foute" muziek! Modern talking, geweldig!!
    Heel veel plezier en suc6 nog hè! We bestellen een zonnetje voor jullie.
    Mijn ouders genieten ook van jullie gezellige verhalen!
    Liefs van ons
  7. Joop v.d.Kleijn:
    28 juli 2017
    Wel de fiets in de richting van de Jakoksweg geparkeerd maar volgens mij rijden jullie nu je eigen pelgrimsroute. Na regen komt zonneschijn! Succes hoor !
  8. Joke en Gerard.:
    28 juli 2017
    Hoi stoere meiden, en dan vandaag een speciale mail voor jou,Patricia.Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde fiets-jaren tegewenst.Laat je maar lekker verwennen ......!!Met interesse jullie laatste mail gelezen.Jammer dat het weer niet mee werkt.Balen toch met telkens regen.Irene ook proficiat met de verjaardag van je fietsmaatje. Neem wat lekkers bij de koffie.Chapeau voor de toch wel enerverende route!Sukses verder.Hartelijke groeten. Doei! Joke en Gerard. Xxx
  9. Yvonne:
    30 juli 2017
    Hé Irene en Patricia! Allereerst Patricia gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop maar dat íe niet in het water is gevallen. Wat een leuke reisbeschrijvingen weer. Jullie maken wat mee op die fietsen! We bestellen mooi weer voor jullie, misschien kunnen wij er dan ook een beetje van meegenieten. Woensdag vertrekken we naar Denemarken, laten de fietsen toch maar thuis...Veel plezier nog en geniet!