korte update

13 augustus 2016 - Collsuspina, Spanje

Ola allemaal,
Even een kort berichtje.
We zitten richting eindpunt, op een bergje met onze lange broek aan en binnen want de zon is onder en dan brrrrr....het is ineens maar 22 graden...dat vinden wij maar frisjes!

We wilden naar een camping vandaag maar dat was toch te ver. Dus zitten we in een hotel-achtig iets met een drive-in kamer zodat we onze stalen rossen zo de kamer binnen kunnen rijden. Heel handig! Minder handig is dat er geen douchegordijn hangt dus hadden we een waterballet na het douchen.
We merken goed dat we in een ander deel zitten, nml. de provincie Barcelona en nog geen 40 km van de kust.  Dat betekent meer Spasnse toeristen en merken we vooral aan de prijzen. Die zijn ineens een stuk hoger. Jammer....
Het is ook een stuk drukker, o.a. op de wegen waar onze route loopt en niet altijd leuk als de auto's met 100 km/uur voorbij scheuren.
Het ruige van de natuur is wel weg. Als het rustig is op de weg is het ook best mooi hier. Maar als er veel verkeer is heb je weinig oog voor de omgeving want dan ben je druk met opletten.
Morgen naar een camping waar we 2 nachten willen staan. Daarna komen we bij Girona.
We hopen dat we in Girona nog een keer met de trein kunnen nemen naar Figueres. Dit keer op een wat makkelijkere manier hopen we. Van daar dan nog een klein stukje fietsen naar de camping waar vandaan de bus gaat volgende week. Dan 4 nachten op die camping. Even een knop omzetten want het is een grote en dus drukke camping. Niet ons ding, maar ja. We willen dan 1 dag Figueres bezoeken. Daar is het Dali museum. Misschien nog een dagje naar de kust en snorkelen? We zien wel.

Mijn voornemen is in ieder geval Spaans te gaan leren. Ik heb zo'n idee dat ik nog wel in Spanje terugkom :-) (al is het alleen al om Pilar nog eens te bezoeken in Valencia) en ik zie bij Ireen hoe leuk het is als je het gesprek aan kunt gaan. Zoals gisteravond: Onverwacht zitten we in een pelgrimsherberg. De camino Catalan naar Santiago. Ook zonder pelgrimspas mochten we er slapen in de leuke stapelbedden (sleutel ophalen bij het plaatselijke bejaardenhuis;geweldig) echter wel tegen sterk verhoogd tarief...er waren nog 2 Spaanse mannen die de camino lopen. Erg aardig maar ik kon geen woord verstaan.
In oktober begint de Spaanse beginnerscursus bij de volksuniversiteit....ik ga me aanmelden! :-)

Het is elk jaar weer een beetje gek als je ineens op je eindstemming bent en de reis bijna voorbij is. Het is altijd zo: Het gaat niet om de bestemming maar om de reis. De reis helpt je leren, groeien, vernieuwen. Helpt je jezelf ontdekken. In alle vrijheid, met een open mind de wereld om je heen te bekijken, de mensen te ontmoeten, de vriendelijkheid te ervaren die soms zo gemist wordt in ons drukke land. De eenvoud te zien waarin je ook kunt leven. En hoe aantrekkelijk dat soms lijkt. En dan trekt je eigen leven even aan je voorbij...hoe leef ik? Kan het anders? Wil ik het anders? Of is het goed zoals het is?
Ja mensen, zo'n vuelta de España is meer dan heuvels beklimmen, passen bedwingen, hitte verduren....het geeft onszelf even een kijkje in ons leven.
Genoeg gefilosofeerd....we gaan aan de tapas :-)
Adios voor nu.

1. Lucia:
    14 augustus 2016
    Wat vliegt de tijd hè? En jullie reis ook! Mooi wat zo'n reis meer doet dan je zere billen en spierpijn geven. Je eigen leven nog eens bekijken met je nieuwe reis-ogen is ook een cadeautje.
    Inderdaad altijd een beetje raar om na zo'n avontuur dichter bij de eindbestemming te komen, maar geniet er nog maar lekker van!

Veel plezier nog!
    Xxxxxxxxxxxx
  2. Sharon:
    14 augustus 2016
    Hoi, hoi, wat een prachtige reis hebben jullie weer gemaakt. Weer een avontuur hoor. Geniet nog van de laatste dagen! Groetjes, Sharon
  3. Annemiek en Ricardo:
    15 augustus 2016
    Jeetje, alweer aan het eind van de reis .......jammer he. Wij vinden het zo,leuk als er een PatriesenIreen komt en dat stopt dan weer. Fijne dagen nog gewenst tussen de touristen, dat zal zeker even afkicken zijn. Goeie reis terug!
  4. Joop v.d.Kleijn:
    15 augustus 2016
    Hallo Patries en Ireen,
    Ik, een tenor van de Broncantorij, kreeg van je vader een tip om jullie reisverslagen te volgen. Met veel plezier en interesse lees ik jullie fietservaringen, bewonder jullie doorzettingsvermogen en...wens jullie weer een behouden thuiskomst. Geweldig hoor !
    groet van Joop v.d.Kleijn.
  5. Elvira:
    17 augustus 2016
    Hoi Patries en Ireen!
    De tijd gaat helaas veel te snel hè?!
    Maar wat hebben jullie weer supermooie en bijzondere avonturen beleefd...echt geweldig om op terug te kijken!
    Leuk zo'n drive-in hotelkamer!
    En de sleutel van de pelgrimsherberg ophalen in het bejaardenhuis...wat een grap zeg haha.
    Heerlijk hoor tapas...mmm...
    Geniet nog even! Alvast een hele goede reis terug toegewenst. Groetjes van Gert en Elvier
  6. Marian:
    18 augustus 2016
    Hallo Patries en Ireen,
    Laatste loodjes en laatste dagen. Mooi dat jullie dan terug kunnen kijken op tastische ervaringen, flink veel trapkilometers, plezier en vooral kunt filosoferen en relativeren. Het doet veel met je zo onderweg zijn. De weken sjezen voorbij met iedere dag wel een bijzonder moment of zelfs meerdere momenten. Geweldig dat jullie hier en daar opgetrokken zijn met de lokale mensen.
    "Glimlach en Geniet" nog de laatste dagen :-)
    Eenmaal thuis gekomen zullen jullie nog wel even flink moeten omschakelen maar kun je nagenieten bij het terug kijken en uitzoeken van alle foto's.
    Hartstikke leuk om mijn nichten op deze manier zo te kunnen volgen, bedankt voor t meebeleven van jullie leuke verhalen en avonturen!
    Gr. Marian
  7. Annemiek en Ricardo:
    23 augustus 2016
    Beste dames, ik sprak net mijn moeder en die vind het geen manier van doen dat ze n al een week niets meer van jullie vernomen heeft. Eerlijk gezegd begonnen wij ons hier dt weekend ook al zorgen te maken. Is het goed met jullie en hoe zijn jullie laatste reisdagen verlopen ?? Ik snap natuurlijk best dat zo,n update van alles afhankelijk is, tijd en wifi etc, maar ik wilde jullie toch even vragen .....gaat alles goed??? Groetjes Annemiek