Weer thuis

24 augustus 2016 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Hallo allemaal,
Op verzoek nog een berichtje om het blog af te sluiten.
We zijn weer thuis, veilig en wel.
We hebben de laatste 4 nachten op de camping in Garriguella doorgebracht. Vanuit hier zijn we een dagje naar Figueres geweest. Daar is het Dali museum wat we hebben bezocht. Erg bijzonder. Het leek de rij bij het Rijksmuseum wel, slingerend buiten over het plein om binnen te komen.  Verder in het stadje is zijn invloed ook erg aanwezig. Eind van de middag fietsen we terug met onze souvenirs. Ja, eindelijk mochten we iets kopen aangezien we het nu niet meer mee hoeven te slepen al die bergen over.
Op de camping nemen we nog een duik in het zwembad. Let op dat we de stoelen niet op het gras zetten want dan komt meteen de badmeester eraan om je te vertellen dat dat echt niet mag. Je mag wel met je eigen stoel op het gras.....mmm beetje vreemd.

Bij de tent hebben we een heel kattengezin: Moeder met 5 kittens. Die zo zielig miauwen dat wij meteen kattenvoer gaan kopen. Dat doet ma heel slim :-) als wij savonds in de tent liggen met de buitenflap open zien we de 5 kittens heen en weer racen als kleine spookjes in het donker. De volgende ochtend komen onze Nederlandse buurkinderen ons vertellen dat een van de kittens dood is. We denken dat iemand het beestje een rotschop heeft gegeven. Ook zijn er 3 kittens weg en die zien we ook de volgende dagen niet meer terug. Dit gaat ons aan ons kattenminnend hart. Dan komen er ineens 2 nieuwe kittens rondrennen. We snappen er niks meer van hoe het nou zit. We hopen dat de 3 kittens mee zijn genomen door toeristen. In ieder geval hebben ze een paar dagen dat ze gevoerd worden. Hierdoor worden ze wel erg vrij om ons heen en hebben we kittens in de voortent en nageltjes in het zeil....
Ook worden er 8 konijntjes geboren...wat een beestenboel. En die Spanjaarden hebben geen idee hoe er mee om te gaan dus zoeken wij op internet wat ze moeten doen....waar we al niet goed voor zijn ;-)

De volgende dagen doen we nog een beklimming naar een klooster, in de hitte, om het nog 1 keer te ervaren....straks zijn we weer in het platte koele NL en dan vergeten we de ontberingen vast heel snel. Dus daarom nog één keertje...
En we bezoeken een schildpaddencentrum waar ze de Mediterrane schildpad fokken die met uitsterven bedreigd wordt.
We zwemmen nog wat, lezen, puzzelen en bekijken de overige badgasten. Wie zijn de fietsers? Want we verwachten nog een heel aantal die ook met de bus terug gaan.
Vrijdag komt er dan een hele groep aan die mee zijn met een groepsreis. En hier start de verwarring, want zij zeggen zaterdag dat de bus een uur eerder gaat zaterdagavond dan op onze bevestiging staat. Dat kan toch niet, lijkt ons. Wij hebben niks gehoord over een wijziging. Als er dan nog een stel fietsers apart arriveren die ook onze tijd hebben en het over een tweede bus hebben, is de verwarring compleet. Uiteindelijk worden de buschauffeurs (wakker) gebeld (niet blij) en na een hoop verwarring, uitleg, advies en naamcontrole gaat het helemaal goed komen. We vertrekken savonds een uur eerder. Zoals door ons gewenst hebben we hetzelfde zitplekje als op de heenweg. Zoals gevisualiseerd stopte de bus met de achteringang voor mijn neus en kon ik zo als eerste naar binnen om ons plekje veilig te stellen. Echt, het visualiseren werkt! Tip van de dag :-)

Dus een uur eerder weg dat uiteindelijk geen nut had want na 6 km stonden we al in de file richting grens en hadden we een uur extra nodig om in Frankrijk de overige passagiers op te halen. Dan is het lichtjes uit, oordoppen in en ooglapje voor. Stoelleuning naar achter en proberen de nacht door te komen.
En we arriveren zondagmiddag rond half 5 in Utrecht waar we door Quinten worden opgehaald met de auto. Heel fijn want nu hoeven we de voordragers niet weer op de fiets te monteren en ook niet te hannesen met de fiets in de trein.
En zo komt er dan een einde aan 5 heerlijke weken in een prachtig land. We hebben veel gezien, prachtige natuur en geweldige mensen ontmoet. Het was weer een heel avontuur waar we met veel plezier op terug kunnen en zullen kijken.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties die we mochten ontvangen. En tot volgend jaar!