nieuwe vriend

17 juli 2017 - Týnec nad Sázavou, Tsjechië

Dover djen vanuit Tynec nad Sázavou, vanaf de camping gevuld met kanoërs en Belgische en Duitse fietsers en wij natuurlijk :-)

Het was een crime om vanochtend de voorsteden van Praag uit te komen en de route te vinden.

We hebben een nieuwe BFF: Best Friend Forever: mr. Google ; alles wat ik ooit negatief over google heb gezegd neem ik bij deze terug want zonder onze BFF waren we nu nog rondjes aan het rijden rond Praag. En wat fijn dat net nu je internetbundel van je mobiel geldig is in de EU! Is die EU toch nog ergens goed voor.

Want tja, je leert elke dag weer en mijn les van vandaag is: niet elk land staat in je fietsnavigatie. Vorig jaar voor het eerst met navigatie gefietst en voor dit jaar had ik netjes alle gps-tracks gedownload op Mn apparaat. Om er hier achter te komen dat er niks werkt omdat Tsjechië niet op Mn kaart staat....beetje jammer hè !

Dus moeten we het doen met alleen her boekje.

'Volg bordjes van route 11' was het enige wat er stond in het boekje....gele fietsroutebordjes genoeg gezien maar echt geen 11. En toen 11 eindelijk aan een boom hing, wisten we niet wat we er mee moesten: op een kruising .... en nu? Linksaf , rechtsaf , rechtdoor??? Geen idee.

Maar goed, met onze BFF en een 11 km in totaal omgereden kwamen we dan toch op de camping aan.

Voor 130 kronen = ong. €5,20 staan we.

Dat is een hele andere prijs dan de €40 p.p.p.n in Praag.  Maar daarvoor hadden we wel een leuk appartementje vlakbij het station én vlakbij alle bezienswaardigheden.

We hebben gezien wat we wilden zien. Druk was het zeg, vol met hordes toeristen uit allerlei landen, ongelooflijk , zo druk.

Natuurlijk ook zat Aziatische mensen die wij JKC's hebben genoemd omdat het niet duidelijk is voor ons of het een Japanner, Koreaan of Chinees is. We gingen lunchen bij een restaurantje, lekker buiten en twee JKC's kwamen naast ons aan een tafeltje zitten. Ze bestelden ook het dagmenu, wat wij ook hadden. Maar blijkbaar beviel het voorgerecht niet zo want een zat zijn salade een beetje over zijn bord heen en weer te schuiven.    Totdat er twee teckeltjes zonder baasje langs kwamen snuffelen....en zagen we daar zijn ogen oplichten en wat kwijl uit zijn mond lopen....zou hij misschien liever dat hondje op z'n bord hebben???? ;-)

Of misschien liever een beverrrat? Ons eerste wildlife is gezien. Gister al in Praag en nu op de camping weer: een enorm beest wat er grappig uit ziet en zich hier laat voeren.

Wij hopen dat we zullen slapen vanavond, tussen de jongeren die er niet uitzien alsof ze binnenkort stil zullen zijn of naar bed zullen gaan.

Tot de volgende keer maar weer.

1. Lucia:
    17 juli 2017
    O ja handig zonder navigatie. Thanks Google, indeed!
    Ik hoop dat jullie lekker kunnen slapen of anders een heel gezellig feestje hebben haha
  2. Saskia en Peter:
    17 juli 2017
    Hi Patries en Ireen, leuk weer te lezen! heel veel plezier in Tjechie! en ben beniewd wat er allemaal nog langs komt.
  3. Elvira:
    18 juli 2017
    JKC's...haha, leuk bedacht! En, wat grappig zo'n beverrat!
    Hopelijk viel het mee met de herrie en hebben jullie goed kunnen slapen?!
  4. Marian:
    18 juli 2017
    Halloooo stoere nichten :-)
    Nog maar net op pad en alweer hele verhalen over jullie belevenissen hahaha. K krijg t al warm bij t idee van t treinavontuur....
    Hartstikke leuk geschreven en heerlijk om weer mee te lezen! Maar jullie geduld wordt af en toe toch wel ff op de proef gesteld...pffff
    Nou ja, aan de andere kant.....t levert wel iets te schrijven op en naderhand kunnen jullie er weer met heel veel plezier op terug kijken.
    Patries en Ireen, Óp naar t volgende verhaal en de leuke momenten die jullie gaan hebben.

"Glimlach en Geniet" :-)
  5. Annemiek en Ricardo:
    Hallo meiden,

Bedankt voor,jullie blog....het is nu alweer super grappig. Succes met het vinden van de juiste route.