onderweg

15 juli 2016 - Breda, Nederland

Zo hèhè we  zitten in de bus en zijn op weg. De vakantie is begonnen.
Ireen had al stress vanochtend: D'r fiets liep heel erg aan en ze kwam amper vooruit. Dus die racete met bepakking naar de fietsenmaker: "help, ik moet over een half uur weg en m'n fiets rijdt niet". Paniek, maar met wat gepiel aan het achterspatbord kwam het goed. Toen zat ze nog vast in de lift bij het station...het ontspannen vakantiegevoel was nog ver weg.
Maarrrr......de treinreis naar Utrecht ging relaxed ondanks de spoorwerkzaamheden en extra overstap in Woerden. Op aanraden van de conducteur namen we in Woerden een trein later. Dat was een sprinter en dus gelijkvloers dus we konden onze stalen rossen zo naar binnen rijden.
Op de P3 bij de Jaarbeurs stonden al wat fietsers te wachten op de bus. Tassen eraf, voordrager demonteren en stuur een kwart slag draaien. In de bevestigingsbrief stond dat alle tassen adreslabels moesten hebben. Ireen dacht dat ik die had gehaald voor haar en ik dacht dat ze dat zelf had gedaan. Dan verdelen we ze wel over alle tassen en we kunnen nog tassen aan elkaar vastmaken,als ze moeilijk doen. Nou, moeilijk werd er helemaal niet gedaan. De chauffeur was alleen en had zijn handen vol aan het inladen van alle fietsen. Bagage werd niet gecheckt, zelf inladen,  busvoucher ook niet gecheckt en even "ja" roepen als je naam werd genoemd was genoeg.
En nu staan we in de file op weg naar Breda voor de laatste 6 mensen. We hebben zo dus wat vertraging en zo komen we misschien op een wat schappelijkere tijd aan morgenochtend. Niet om 05.30 uur maar een uurtje later mag ook best :-)

We hebben het beste plekje in de bus (vinden wij). Straks lekker onze kikkererwtenprutje/pastasalade oppeuzelen. Rugleuning naar achter en voor nu laten we ons lekker rijden. On y va!
Voor iedereen die ook nog gaat: Prettige vakantie!
Groetjes van ons

1. Corrie Hartog:
    17 juli 2016
    Hallo samen, wat en gedoe om die fietsen allemaal te plaatsen,ik hoop dat het eerste traject vlot is verlopen,ik ben er nog niet achter waar jullie zijn begonnen met fietsen. in ieder gevalk wens ik jullie goed fiets weer.
    groetjes (t) Corrie
  2. Rob Doorneveld:
    17 juli 2016
    Hey kanjers,
    Respect voor wat jullie gaan doen. Wat een gedoe weer allemaal Irene
    Ik probeer jullie dagelijks te volgen, al zal dit niet altijd lukken (Irene weet wel waarom)
    Heel veel succes en GENIET!!!
    Groetjes,
    Rob
  3. Heinz:
    19 juli 2016
    wij zijn blij dat de busreis goed is verlopen op 'n kleinigheidje na en dat jullie nu aan het eigenlijke werk hebben kunnen beginnen met flinke inspanning voor ontspanning. Inmiddels hier ook tropisch warm dus we kunnen ons inleven hóe jullie je met die temperatuur en dan op de fiets moeten voelen. Afstanden goed doseren, veel drinken etc. maar dat weten jullie veel beter dan wij hier.
    Hou jullie haaks, succes verder en liefs van Mum&Dad