gefrituurde fietsers

20 juli 2016 - Logroño, Spanje

Op de camping in Logrono. Er kwam net een fikse regenbui over met wat licht onweer. Het moest er van komen want de hele dag rommelt het al hoog in de lucht om ons heen.
De was zit in de droger en wij zitten aan de snack: Tortilla met wijn uit de bidon, getapt bij monestario de Irache: De wijnfontein in de muur waar pelgrims een slok kunnen nemen voor goede moed voor de rest van de weg. Het voelt alsof we uit de kelk drinken :-)

Even terug naar dinsdag. Vroeg opgestaan en het was koud, zo op hoogte. Om 8.15 vertrokken we en toch voelden we al wel dat de zon aan kracht won. Op de eerste serieuze heuvel kwamen we het NL stel weer tegen: Johan en Marie-Therese. Die zouden we nog vele malen tegen komen die dag en erna. En op de afdaling wist ik het ineens waar we hen hadden ontmoet: In Italië, bij een kerkje in Narni. Toen ik het later checkte bij ze wist Johan het ook weer. Wel hadden zij ons toen al eerder gezien en dachten zelfs dat we tweeling waren. Haha! Nee, twee-eiïge eenling, net als ons vader en zijn broer Gerard :-)
De route die dag was geweldig mooi. Rotspartijen met de eerste gieren en andere grote roofvogels, uitgestrekte graanvelden en de uitgestrekte zonnebloemvelden ernaast. Langzaamaan voelde je de warmte opkomen. We hadden geen lunch mee en pas op 50 km in Campanas was er een bar. Die meteen binnen gegaan: Een soort trucker café dat was  groot,kaal, leeg op een paar rauwdouwers na maar met keiharde rockmuziek. Ongelooflijk, je Kon elkaar amper verstaan. Maakt niet uit, het was er heerlijk koel met airco. Bocadillo de tortilla gegeten: Gebakken ei en aardappel op een half stokbrood. Lekker hoor. Johan en M-Therese kwamen er ook aan en we hebben gezellig samen gezeten.
Uiteindelijk wilden we dus naar de camping in Puerte la Reine. Ireen wist nog dat dus ergens hoog bij een albergue zat. Dat was een enorm steil zand-grind weggetje omhoog...de eerste 4 meter geprobeerd te fietsen maar de banden slipten al en we reden achteruit....omhoog duwen die fiets....bijna niet te doen. En ondertussen was het zo'n 40 graden met een hete wind. Dat was 3 meter omhoog duwen en uitrusten. Pfffff....de uitsmijter van de dag hoor!
Bij de albergue hebben we dit jaar natuurlijk geen pelgrimspas en dus betalen we extra voor de camping....wel mochten we gebruik maken van het zwembad. En dat hebben we gedaan. Het was té heet om de tent op te zetten, om ook maar iets te doen. We werden soort van gefrituurd door de wind. Het idee om straks nog naar beneden te gaan om boodschappen te doen en dan nog te koken stond ons ook helemààl niet aan. Dus wel naar beneden maar dan voor ons eerste pelgrimsmenu. En komen we onze bici-amigos weer tegen. Dus gezellig met hen gegeten.
We lagen om 23.00 uur in de tent, dampend want het is nog maar amper afgekoeld. Wat een leuke maar ongelooflijk hete dag.

Vanochtend weer op tijd weg . Het scheelde zeker 15 graden met gister....beetje bewolkt, wat onweergerommel in de verte....stukken beter fietsweer dan gister. Wat klimmetjes en ook hele lange afdalingen. Max snelheid: 51 km/uur! Op van die lange rechte wegen zonder verkeer. Heerlijk! Kees en Tinny weten nog wel hoe dat was :-)
We zaten als echte tour-fietsers voorovergebogen over het stuur om zoveel mogelijk weer de volgende heuvel op te komen. En soms lukte het ook om zonder te trappen weer boven te komen.
Net op buien radar gekeken en we schijnen in code geel gebied te zitten.....volgens ons is het weerbericht hier al net zo overdreven als thuis.....
Zo nog boodschappen doen en waarschijnlijk eten koken hier in de gemeenschappelijke ruimte want het onweert nog steeds.
Jullie weten weer wat.
Adios y hasta luego

1. Tinny en Kees:
    20 juli 2016
    Hoi Patries en Ireen. :) we maken het weer helemaal mee. En als je nu bedenkt dat je bij die camping helemaal niet dat onmogelijke weggetje had hoeven te nemen… Je kan er gewoon omheen rijden en rustig naar boven fietsen. Haha. Dat afdalen... Wauw
  2. Marian:
    20 juli 2016
    Tastisch!!!! Patries en Ireen Stoere nichten heb k zeg !.
    K doe t jullie niet na zo hoor, op de fiets.... Zo leuk om al lezend met jullie mee reizen. (k hoorde t van jullie moeder en kreeg via mijn moeder (corrie) jullie reislog link door).

Heerlijk! Heerlijk! al die geweldige plekken en ervaringen. Afzien maar zéker ook zo mooi om t mee te maken. Wat goed dat jullie nog puf en zin hebben om dan ook nog leuke verhalen te schrijven.
    Glimlach en Geniet!!!

Gr. Marian
  3. Ilona:
    Hee bikkels!

Wat een fantastische verhalen weer! Echt knap dat jullie weer zover zijn gekomen. Wij zijn ook in Logrono geweest met de motor; lekker pinchos eten daar!!! En wat een hitte.... Bizar he?! Hier was het vandaag ook erg heet!
    De Vierdaagse wandelaars zijn ook gefrituurd gok ik, haha!
    Nou bikkels, geniet van alles en ik lees jullie avonturen graag weer!
    Zet m op!!!
    Liefs uit Bleiswijk, Ilona
  4. Corrie Hartog:
    20 juli 2016
    Gefrituurde nichies ha ha. weer een leuk reisverhaal hoor.. ik wens jullie nog vele leuke en spannende dagen toe.

groetjes Corrie
  5. Elly:
    20 juli 2016
    Hallo gefrituurde zussen met een herenfiets. jullie maken wel weer wat mee, elk traject blijft spannend. goed hoor meiden, ondanks de hitte, hier ook heel heet, katten hebben er ook last van, grommen en blazen nog steeds in, maar het gaat verder wel goed. veel succes voor het volgende traject. groetjes van ons
  6. Lucia:
    21 juli 2016
    Whahaha.... Ooo gefrituurde meisjes. Super stoer zijn jullie! En wat leuk van dat wijn tappen en lekker uit je bidon drinken.
    Gelukkig de bikini's mee, want na zo'n fietstocht in die hitte linkt dat me inderdaad het lekkerst om te doen! Leuk om jullie avonturen mee te mogen 'beleven' via deze weg!
    Veel plezier en succes weer! Xxx